Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Rosomak
    L&K
    • 2011
    • 1365
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Dago, dzięki kolego. Zapodam ją sobie a ta bateryjkę co mam wrzucę do Pandy...
    Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
    http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
    Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

    Komentarz

    • wesol
      Rider
      • 2008
      • 689

      W poprzedniej pracy gdzie bylem i mechanikiem i gumiarzem mielismy wlansie tylko tople. Jakos nie mialem do tego zaufania nigdy ale kto wie. Jako z emielsimy swoje wlasne tiry to pare takich akumulatorków wymienilem w tych taborach. Zazwyczaj byly to 220Ah dwie dwunastki ale tez i 180Ah.
      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

      Komentarz

      • aronus
        Rider
        • 2008
        • 643
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        A ja wczoraj pojechałem do hurtowni akumulatorów i do sprzedawcy powiedziałem, że potrzebuję akumulator takiej firmy, żebym nie musiał do niego wracać z reklamacją :lol: Także od wczoraj jeżdżę z akumulatorem polskiej firmy AutoPart o nazwie Tuborg Black 62Ah. Podobno dobre, a jakby co to mam 3 lata gwarancji

        Komentarz

        • ruwado
          RS
          • 2009
          • 14899
          • Octavia IV (NX3)

          Zamieszczone przez aronus
          a jakby co to mam 3 lata gwarancji
          :lol: - wyegzekwuj gwarancję na aku lub opony :wink:
          pozdrawiam - Darek
          ​​

          Komentarz

          • aronus
            Rider
            • 2008
            • 643
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez ruwado
            Zamieszczone przez aronus
            a jakby co to mam 3 lata gwarancji
            :lol: - wyegzekwuj gwarancję na aku lub opony :wink:
            Masz rację z gwarancją na takie eksploatacyjne rzeczy różnie bywa. Z drugiej strony jeżeli AutoPart daje na swoje akumulatory w technologi Ca/Ca gwarancję 36 miesięcy, gdzie pozostali producenci do akumulatorów w tej technologii dają 24 miesiące to dla mnie dobrze to świadczy o produkcie. Ale jak zwykle życie zweryfikuje papiery :lol:

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              Jeśli nie ma zwarcia lub przerwy, nikt nie uzna reklamacji na akumulator.
              Np. Centra, 100% odrzuconych reklamacji, usterkowość ogólnie powyżej 10%.
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • aronus
                Rider
                • 2008
                • 643
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                Jeśli nie ma zwarcia lub przerwy, nikt nie uzna reklamacji na akumulator.
                Np. Centra, 100% odrzuconych reklamacji, usterkowość ogólnie powyżej 10%.
                Masz rację dlatego ja nie miałem ciśnienia na jakąś konkretną markę. Moim zdaniem ważniejsze od marki jest to aby kupić akumulator w hurtowni, gdzie mają świeże akumulatory a nie takie, które stoją miesiącami na półce i są już zasiarczone w momencie ich kupna. Druga sprawa, nie należy się sugerować pojemnością akumulatorów fabrycznych. U mnie było to np 45Ah co moim zdaniem jest zdecydowanie za mało. Trzecia sprawa jeżeli ktoś ma taką możliwość to warto od czasu do czasu podłączyć aku pod prostownik w celu jego konserwacji i tyle.

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  jeżeli ktoś ma taką możliwość to warto od czasu do czasu podłączyć aku pod prostownik w celu jego konserwacji i tyle
                  Podpisuje się wszystkimi konczynami. ...
                  szczególnie dotyczy to nowszych aut.

                  (Każdy zna syndrom auta pozostawionego na parkingu przy lotnisku :szeroki_usmiech )

                  Komentarz

                  • wesol
                    Rider
                    • 2008
                    • 689

                    chyba ze ktos lata codziennie po 100 czy 200 km trasy to wtedy nie ma potrzeby okreosowo doladowywac aku. Przy malej eksploatacji auta- krecenie sie wkolo komina to bym powiedzial ze trzeba nawet doladowywac aku.
                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                    Komentarz

                    • Gmario87
                      Classic
                      • 2014
                      • 5

                      Może ktoś powiedzieć coś o akumulatorach marki Fire Ball?? Gość z Deko z wrocławia poleca właśnie te zamiast Varty i Boscha. Ktoś ma coś takiego u Siebie i działa?
                      Jest O3 1.8 TSI: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95327
                      Jest O2 2.0 FSI: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95327

                      Komentarz

                      • kiki
                        Rider
                        • 2010
                        • 359

                        Odradzam Bannera- 2.5 roku i praktycznie co 2 tyg trzeba go doładowywac bo potrafi się do zera rozładować nie wiadomo kiedy....
                        Włożony inny na sztukę aku o połowę mniejszy od 1.5 miesiąca nie sprawia problemu (wyklucza to usterkę auta).

                        Komentarz

                        • beerkoff
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 172

                          Kolega z konkurencyjnego forum podpowiedział mi (w sumie zgodnie z logiką), że przy kupnie akumulatora warto popatrzeć na napięcie na celach - jak przy braku poboru prądu i "leżakowaniu" akumulatora jest poniżej 2,1 V na celę (12,6 V na akumulator) to lepiej wybrać inna sztukę. Idąc tym tropem wybrałem się do lokalnego punktu sprzedaży akumulatorów i" poszukiwałem multimetrem" egzemplarze z napięciem powyżej określonego wyżej poziomu. Suma sumarrum po skreśleniu modeli, które mnie nie interesowały, został mi jeden warty rozważenia: żółty Forse Westa. Poczytałem trochę opinii na internecie i w sumie jestem do niego już przekonany, ale:
                          1) czy ktoś z Was ma aktualnie do czynienia z tą marką ? Widziałem kilka opinii pozytywnych na forum - ale czy aby są aktualne ?
                          2) fabryczny aku 44Ah z mojego 1.8 TSI praktycznie już padł (5 lat to i tak nieźle), zatem z oczywistych względów chciałbym zamienić aku, tym razem na większy. Skłaniam się ku 60 Ah (tak zaleca większość katalogów jakie przeszukałem), względnie mam jeszcze pod ręką 65 Ah i 55 Ah tego samego producenta. No i pytanie co wybrać, bo zdania na forum są podzielone ? :P Chyba odżałuję te "parę" zł i wsadzę 65 Ah - jakoś mi to najbliżej serca leży...
                          Alternator w CDAA to 140A więc z ładowaniem nie będzie problemu, tym bardziej, ze cyklicznie auto lata dłuższe trasy, mam też CTEK-a MXS 5.0 do doładowywania co jakiś czas. Prąd rozruchowy zsuwam na drugi plan, w końcu to nie diesel - zależy mi głównie, aby aku utrzymał alarm i elektronikę auta przy sporadycznych postojach ~3 tyg. Aktualny akumulator już nie daje rady
                          Octavia 2 FL, 2009 - 1.8 TSI CDAA 216KM/350Nm

                          Komentarz

                          • Sebastian_M26
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1823
                            • Superb II (3T4)

                            Alternator 140A naładuje nawet 2000Ah. Przy obecnej kiepskiej jakości akumulatorów, tylko AGM.
                            Długie postoje, monitoring gsm niszczyły mi "kwasowy" aku w rok.
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz

                            • beerkoff
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 172

                              Rok czasu ?
                              Fiu, fiu... no to szybko się skończył.

                              1) Co to za model aku miałeś ?
                              2) Jak długie postoje Ci się zdarzały ?

                              PS. Chodzi mi AGM po głowie, ale chyba pójdę w standardowy wariant kwasowy, coś w technologii Ca/Ca - zobaczymy ile w tym marketingu
                              Octavia 2 FL, 2009 - 1.8 TSI CDAA 216KM/350Nm

                              Komentarz

                              • Sebastian_M26
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1823
                                • Superb II (3T4)

                                Centra Futura, teraz wsadziłem ZAP Expedition Plus i nie ma problemu.
                                To auto jeździ i stoi w cyklach 2 tygodniowych.
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz

                                • wesol
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 689

                                  AGM to raczje do innych auto jest ale niewazne. Z systemem start stop. Generalnei to akumulatory dosc drogie. Po co komu akumualator ktory kosztuje 800-1000 zl jak za 350 masz aku o pojemnosci tak duzej i jesli sie zmiesci pod maska to wytrzyma 8 -10 lat. Lepszy tradycyjny aku za to nieco wiekszy ajk ten ori. Alternator naladuje wszystko co sie mu podepnie i taki 40 Ah i taki 100 Ah. W sharanie mam 99Ah i altek ten sam co w golfie gdzie tam mozna wkladac i 65Ah i 74 Ah.
                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                  Komentarz

                                  • Sebastian_M26
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1823
                                    • Superb II (3T4)

                                    Jakie 800, za future 77 płaciłem 300, a za AGM 70 gdzieś 350-380.
                                    AGM ma 2 potrzebne mi cechy, wysoka moc rozruchu jak jest prawie rozladowany i błyskawiczność ładowania.
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz

                                    • wesol
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 689

                                      Pokaz no tego AGM czyli zelówke 70 Ah za te 380 zl. chyba cos mylimy technologie akumulatorów albo ja cos nei kumam.
                                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                      Komentarz

                                      • Sebastian_M26
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1823
                                        • Superb II (3T4)

                                        Wpisz w allegro zap agm, to Ci wyskoczą. AGM to nie żelówka. Wszystkie sportowe moto od wielu lat wychodzą już na AGM, w samochodach dalej kwas a mogły by być już li-ion.
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz

                                        • wesol
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 689

                                          No to sobie poczytaj. Nie wymyslaj kosmicznej techniliogi rodem z nasa lub mira. Zel to zel i jesli ma byc gdzies uwieziony to w AGM czyli tlumaczoc na pl absorbująca mata szklana. CO ma absorbowac jak nie kwas w postaci zżelowanej?? http://akumulatory-agm.net.pl/co-gwa...-akumulatorow/
                                          Tam masz cos takiego:
                                          "Akumulatory AGM (rozwińmy może ten tajemniczy skrót – Absorbed Glass Mat....
                                          ....Akumulator żelowy tego typu w przypadku wzrostu ciśnienia, wynikającego z nagromadzenia się gazów, które może wystąpić, gdy ładujemy akumulator zbyt długo"

                                          To co to za akumualtor ten AGM jesli mozesz przedstawic. Zreknij sobie ile akumualtor AGM kosztuje do jakiegos bmw albo chocby do forda focusa najnowszego z technologia SS. To ze jakis tam akumualtor wstawisz kotry zemomo zastapi prawdziwy AGM to nei znacyz ze jest AGM'em.
                                          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                          Komentarz

                                          • Sebastian_M26
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1823
                                            • Superb II (3T4)

                                            Może i to było w nasa w latach 60, teraz mamy 2015. AGM użytkuje w motocyklach od przynajmniej 2007 roku i nawet chińczyk agm za 100 zł wytrzymuje 3 razy dłużej niż najlepsza kwasówka. A tam długie postoje, mała pojemność, alarm wyczerpuje aku do zera. Nigdy nie interesowały mnie aku z znaczkami bmw czy forda czy nabijanie kasy Varcie czy Boschowi.
                                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                            Komentarz

                                            • wesol
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 689

                                              No to czemu te wspanialem akumualtory zelowe bo AGM sa zelowymi nie lubia okropnie rozladowywania glebokiego. Czemu sa to akumualtory do podtrymywania awaryjnego np w kasach w skelpach czy w alarmach czy UPSach do kompoa i nie tylko. Czemu nie bardzo sie spisuja pryz wiekszych poborach. Jakos nie widze zeby mialy jakies tam wspaniale parametry co do pradów itd. Wiem ze kombinowano z kwasowymi akumualatorami ze dawano plyty ze srebra obozone olowiem ze zblizano te plyty juz do granicy by byly blizej. Owszem kwas w psotaci ciekłej ma tez swoja opornosc i maja wieksza samo wyladownosc przez to ale co ja auto zostawiam na miesiac czy dwa. Skoro ktos zostawia auto czy co tam chce na mieiace to chyab dobrze sobei zalozych taki wlacznik jak w sztaplarce do odcinania calkowitego pradu. Zero oplywnosci to życie akumulatora na lata. Rozumiem jeszcz eaku w technologi OPTIMY gdzi emamay miażdzący prad rozruchowy nawet przy 0 stopniach z tych aku mamy wiekszy prad jak prawie dwa razy wiekszy aku tradycyjny w temperaturze pokojowej. To rozumiem ale co tu wspanialego w tych ZAPach jest??
                                              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                              Komentarz

                                              • Sebastian_M26
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1823
                                                • Superb II (3T4)

                                                Mam pisać czym się różni agm od akumulatora żelowego, to 2 całkowicie różne technologie i do innych celów. Przy kilku prawie całkowitych rozladowaniach futura powiedziała papa. AGM działa od ponad roku.
                                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                Komentarz

                                                • wesol
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 689

                                                  no to inni sie myla na to wychodzi. Skoro AGM nie jest zelowym to ja nie wiem co ja w piwnicy mialem. Yuassa mialem juz jak bylem dzieckiem do zabaw z elektryka i pare takich zaoralem. Nei sa to akumualtory odporne na przeladowania ale tez nie wolno je ladowac pradem za duzym. Owszem cos tam ZAP wymodzil w tych aku ale czy cos to dalo. To co mowisz o wylaodwaniu to do takich celow i takiej jazdy nie kupuje sie centry zwlaszcza futury. trzeba sobei zakupic zwykly wapniowy aku i bedzie mozna go sobie rozladowywac do cna aczkolwiek tez skroci to zywotnosc jego.
                                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                  Komentarz

                                                  • beerkoff
                                                    Ambiente
                                                    • 2013
                                                    • 172

                                                    Koledzy, nie ma się co niepotrzebnie sprzeczać.
                                                    Pójdę w kwasówkę z technologią Ca/Ca i tak już postanowiłem . - ten Forse mnie przekonuje. Zainwestuję te 260 zł, najwyżej za jakiś czas będę żałował.
                                                    Dzięki za udział w dyskusji.
                                                    Octavia 2 FL, 2009 - 1.8 TSI CDAA 216KM/350Nm

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...