Dago, dzięki kolego. Zapodam ją sobie a ta bateryjkę co mam wrzucę do Pandy...
Akumulator - jak kupić mądrze
Zwiń
X
-
Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
-
-
W poprzedniej pracy gdzie bylem i mechanikiem i gumiarzem mielismy wlansie tylko tople. Jakos nie mialem do tego zaufania nigdy ale kto wie. Jako z emielsimy swoje wlasne tiry to pare takich akumulatorków wymienilem w tych taborach. Zazwyczaj byly to 220Ah dwie dwunastki ale tez i 180Ah.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
A ja wczoraj pojechałem do hurtowni akumulatorów i do sprzedawcy powiedziałem, że potrzebuję akumulator takiej firmy, żebym nie musiał do niego wracać z reklamacją :lol: Także od wczoraj jeżdżę z akumulatorem polskiej firmy AutoPart o nazwie Tuborg Black 62Ah. Podobno dobre, a jakby co to mam 3 lata gwarancji
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwadoZamieszczone przez aronusa jakby co to mam 3 lata gwarancji
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Jeśli nie ma zwarcia lub przerwy, nikt nie uzna reklamacji na akumulator.
Np. Centra, 100% odrzuconych reklamacji, usterkowość ogólnie powyżej 10%.
Komentarz
-
-
Może ktoś powiedzieć coś o akumulatorach marki Fire Ball?? Gość z Deko z wrocławia poleca właśnie te zamiast Varty i Boscha. Ktoś ma coś takiego u Siebie i działa?Jest O3 1.8 TSI: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95327
Jest O2 2.0 FSI: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=95327
Komentarz
-
-
Kolega z konkurencyjnego forum podpowiedział mi (w sumie zgodnie z logiką), że przy kupnie akumulatora warto popatrzeć na napięcie na celach - jak przy braku poboru prądu i "leżakowaniu" akumulatora jest poniżej 2,1 V na celę (12,6 V na akumulator) to lepiej wybrać inna sztukę. Idąc tym tropem wybrałem się do lokalnego punktu sprzedaży akumulatorów i" poszukiwałem multimetrem"egzemplarze z napięciem powyżej określonego wyżej poziomu. Suma sumarrum po skreśleniu modeli, które mnie nie interesowały, został mi jeden warty rozważenia: żółty Forse Westa. Poczytałem trochę opinii na internecie i w sumie jestem do niego już przekonany, ale:
1) czy ktoś z Was ma aktualnie do czynienia z tą marką ? Widziałem kilka opinii pozytywnych na forum - ale czy aby są aktualne ?
2) fabryczny aku 44Ah z mojego 1.8 TSI praktycznie już padł (5 lat to i tak nieźle), zatem z oczywistych względów chciałbym zamienić aku, tym razem na większy. Skłaniam się ku 60 Ah (tak zaleca większość katalogów jakie przeszukałem), względnie mam jeszcze pod ręką 65 Ah i 55 Ah tego samego producenta. No i pytanie co wybrać, bo zdania na forum są podzielone ? :P Chyba odżałuję te "parę" zł i wsadzę 65 Ah - jakoś mi to najbliżej serca leży...
Alternator w CDAA to 140A więc z ładowaniem nie będzie problemu, tym bardziej, ze cyklicznie auto lata dłuższe trasy, mam też CTEK-a MXS 5.0 do doładowywania co jakiś czas. Prąd rozruchowy zsuwam na drugi plan, w końcu to nie diesel - zależy mi głównie, aby aku utrzymał alarm i elektronikę auta przy sporadycznych postojach ~3 tyg. Aktualny akumulator już nie daje radyOctavia 2 FL, 2009 - 1.8 TSI CDAA 216KM/350Nm
Komentarz
-
-
Rok czasu ?
Fiu, fiu... no to szybko się skończył.
1) Co to za model aku miałeś ?
2) Jak długie postoje Ci się zdarzały ?
PS. Chodzi mi AGM po głowie, ale chyba pójdę w standardowy wariant kwasowy, coś w technologii Ca/Ca - zobaczymy ile w tym marketinguOctavia 2 FL, 2009 - 1.8 TSI CDAA 216KM/350Nm
Komentarz
-
-
AGM to raczje do innych auto jest ale niewazne. Z systemem start stop. Generalnei to akumulatory dosc drogie. Po co komu akumualator ktory kosztuje 800-1000 zl jak za 350 masz aku o pojemnosci tak duzej i jesli sie zmiesci pod maska to wytrzyma 8 -10 lat. Lepszy tradycyjny aku za to nieco wiekszy ajk ten ori. Alternator naladuje wszystko co sie mu podepnie i taki 40 Ah i taki 100 Ah. W sharanie mam 99Ah i altek ten sam co w golfie gdzie tam mozna wkladac i 65Ah i 74 Ah.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
No to sobie poczytaj. Nie wymyslaj kosmicznej techniliogi rodem z nasa lub mira. Zel to zel i jesli ma byc gdzies uwieziony to w AGM czyli tlumaczoc na pl absorbująca mata szklana. CO ma absorbowac jak nie kwas w postaci zżelowanej?? http://akumulatory-agm.net.pl/co-gwa...-akumulatorow/
Tam masz cos takiego:
"Akumulatory AGM (rozwińmy może ten tajemniczy skrót – Absorbed Glass Mat....
....Akumulator żelowy tego typu w przypadku wzrostu ciśnienia, wynikającego z nagromadzenia się gazów, które może wystąpić, gdy ładujemy akumulator zbyt długo"
To co to za akumualtor ten AGM jesli mozesz przedstawic. Zreknij sobie ile akumualtor AGM kosztuje do jakiegos bmw albo chocby do forda focusa najnowszego z technologia SS. To ze jakis tam akumualtor wstawisz kotry zemomo zastapi prawdziwy AGM to nei znacyz ze jest AGM'em.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Może i to było w nasa w latach 60, teraz mamy 2015. AGM użytkuje w motocyklach od przynajmniej 2007 roku i nawet chińczyk agm za 100 zł wytrzymuje 3 razy dłużej niż najlepsza kwasówka. A tam długie postoje, mała pojemność, alarm wyczerpuje aku do zera. Nigdy nie interesowały mnie aku z znaczkami bmw czy forda czy nabijanie kasy Varcie czy Boschowi.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
No to czemu te wspanialem akumualtory zelowe bo AGM sa zelowymi nie lubia okropnie rozladowywania glebokiego. Czemu sa to akumualtory do podtrymywania awaryjnego np w kasach w skelpach czy w alarmach czy UPSach do kompoa i nie tylko. Czemu nie bardzo sie spisuja pryz wiekszych poborach. Jakos nie widze zeby mialy jakies tam wspaniale parametry co do pradów itd. Wiem ze kombinowano z kwasowymi akumualatorami ze dawano plyty ze srebra obozone olowiem ze zblizano te plyty juz do granicy by byly blizej. Owszem kwas w psotaci ciekłej ma tez swoja opornosc i maja wieksza samo wyladownosc przez to ale co ja auto zostawiam na miesiac czy dwa. Skoro ktos zostawia auto czy co tam chce na mieiace to chyab dobrze sobei zalozych taki wlacznik jak w sztaplarce do odcinania calkowitego pradu. Zero oplywnosci to życie akumulatora na lata. Rozumiem jeszcz eaku w technologi OPTIMY gdzi emamay miażdzący prad rozruchowy nawet przy 0 stopniach z tych aku mamy wiekszy prad jak prawie dwa razy wiekszy aku tradycyjny w temperaturze pokojowej. To rozumiem ale co tu wspanialego w tych ZAPach jest??G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
no to inni sie myla na to wychodzi. Skoro AGM nie jest zelowym to ja nie wiem co ja w piwnicy mialem. Yuassa mialem juz jak bylem dzieckiem do zabaw z elektryka i pare takich zaoralem. Nei sa to akumualtory odporne na przeladowania ale tez nie wolno je ladowac pradem za duzym. Owszem cos tam ZAP wymodzil w tych aku ale czy cos to dalo. To co mowisz o wylaodwaniu to do takich celow i takiej jazdy nie kupuje sie centry zwlaszcza futury. trzeba sobei zakupic zwykly wapniowy aku i bedzie mozna go sobie rozladowywac do cna aczkolwiek tez skroci to zywotnosc jego.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
Komentarz